7 Tips Om Snel Een Lage Seksdrive Te Verhogen

7 Tips Om Snel Een Lage Seksdrive Te Verhogen

Weinig of geen sexdrive hebben als man zal je liefdesleven geen goed doen.

Gelukkig heb jij je libido meer in de hand dan je denkt.

In dit artikel leer je de voornaamste redenen van een lage seksdrive en 7 tips om het snel te verhogen.

More...

Bewust je seksdrive verhogen is essentieel

Niet alle mannen hebben een hoge seksdrive. Hoewel vrouwen misschien denken dat elke man het liefst continue seks wil hebben, wijst de praktijk uit dat dit niet het geval is. De drang om seks te hebben verschilt heel erg tussen mannen. Er is zelfs 1% die helemaal geen behoefte heeft aan welke vorm van seks dan ook.

Wanneer je veel zin hebt in seks, kan dit best irritant zijn als je het nergens 'kwijt' kan. Maar wat misschien nog erger is, is beschikken over een sexy partner om het mee te doen maar geen 'zin' hebben. Hierdoor doe je niet alleen jezelf een tekort maar ook je partner. Gelukkig is een laag libido, in tegenstelling tot een hoog libido, relatief makkelijk te beïnvloeden.

En zijn namelijk 7 dingen die je kunt doen om je seksdrive snel te verhogen. Vaak zul je zien dat mensen met weinig seksdrive last hebben van één of meer van de onderstaande punten. Als je de tips toepast die op jou van toepassing zijn, zul je vaak merken dat je vrijwel direct de resultaten ervaart.


#1 Bekijk wat vaker de binnenkant van je ogen

De tips die je in deze blog zult vinden zijn de basis van een goede testosteronspiegel. Het is zeldzaam om iemand te vinden met een hoge testosteronspiegel die meerdere van de onderstaande tips aan zijn laars lapt. Je seksdrive wordt voor een groot deel bepaald door je testosteronspiegel. En je testosteronspiegel is wat ik je ga helpen verbeteren in deze blog.

Als eerst moet je de kracht van slapen niet onderschatten.

Het blijkt dat als je chronisch 6 uur per dag slaap, je ongeveer een derde minder testosteron hebt dan iemand die 8 uur slaapt. Besluiten om net even die film in de avond uit te kijken, als je weet dat je vroeg uit je nest moet, is dus geen slim idee. Zelfs een weekje lang maar 5 uur per nacht maken vermindert je testosteronspiegel met 15%.

Slaap is één van de gezondste en meest onderschatte factoren van je algehele gezondheid. Vooral wanneer het aankomt op je testosteronspiegel. ​

Als je dan besluit om minder te slapen, is het niet heel gek dat je geen zin hebt om je sexy partner alle hoeken van de kamer te laten zien.

Hoeveel uur je werkelijk nodig hebt, kan ik helaas niet zeggen. Dat kun je zelf waarschijnlijk ook niet zeggen. Het verschilt van persoon tot persoon. Maar wat ik je zeker kan vertellen is dat 8 uur slapen zeker niet te weinig kan zijn.

Ben je het type wat biologisch zich prima uit de voeten kan redden met 6 uur? Slaap dan toch 8 uur. Vooral als je last hebt van een lage seksdrive. Het is echt geen probleem om een keer een korte avond te maken. Maar als dit chronisch het geval is, zul je het snel terugzien in je testosteronspiegel.

Tip: download de app Sleepcycle en hou daarin bij hoeveel je slaapt en wat de kwaliteit van je slaap is. Veel slaap van lage kwaliteit is namelijk ook niet ideaal.


#2 Move your fat ass

Je moet onder een steen hebben geleefd wil je inmiddels niet weten dat sporten goed voor je is. Het is zoals besluiten om een stuk gezonder te gaan eten of meer te gaan slapen:

Het zal vrijwel elk aspect van je leven positief beïnvloeden.

Je zult er langer door leven, minder kans hebben op ziekten en natuurlijk een hogere seksdrive krijgen.

sporten seksdrive

Elke vorm van beweging is goed.

Vooral wanneer je het vergelijkt met bank hangen. 

Maar ook binnen de sportwereld is er goed, beter en best.

Als je het beste voor je lichaam wilt, moet jij jezelf wenden aan krachttraining.

Dit is verreweg de beste manier om je testosteronspiegel te laten stijgen.

Er zijn verschillende verklaringen waarom je testosteronspiegel stijgt:

  • Het afbreken van spiermassa vereist testosteron om het weer op te bouwen
  • Er vinden verschillende metabolische veranderingen plaats die je testosteronspiegel verhogen
  • Je eet meer door het sporten wat ervoor zorgt dat je testosteronspiegel stijgt

Wat de verklaring ook is, het heeft allemaal hetzelfde resultaat:

Je seksdrive verhogen.

Welke vorm van krachttraining je besluit te doen, moet je helemaal zelf weten. Zolang je maar iets doet waarbij je (explosief) kracht moet uitoefenen. Denk hierbij aan:

  • Fitness
  • Bodybuilding
  • Crossfit
  • Calisthenics
  • Powerlifting
  • TRX trainingen
  • Circuit trainingen
  • List Element
  • List Element

Van 0 keer per week sporten naar 7 keer per week is ook niet productief. Hoewel je testosteronspiegel ongetwijfeld hoger zal liggen, zal het niet optimaal hoog liggen.

Je lichaam heeft namelijk ook rust nodig. Sporten zorgt voor cortisol in je lichaam. Dit stresshormoon verlaagt je testosteronspiegel. Door 3 tot 4 keer per week te sporten krijg je alle voordelen met weinig nadelen.


#3 Eet genoeg verzadigd vet en koolhydraten

Vetten

Je seksdrive verhogen doe je niet met eiwitten. Ze maken wel een belangrijk deel uit van je dieet maar zijn verreweg het minst belangrijk wanneer het aankomt op je libido.

Vet daarentegen is een ander verhaal.

Het eten van veel verzadigd vet zal je testosteronspiegel verhogen.

Dit komt omdat verzadigd vet veel cholesterol bevat.

Dit is de bouwsteen van vele hormonen, waaronder testosteron.

Ho ho, voordat je besluit om voortaan reepjes boter als tussendoortje te eten... dat is echt niet nodig.

Je wilt zo'n 30 tot 50% van je calorieën per dag aan vetten binnenkrijgen. Dit is genoeg om je testosteronspiegel positief te beïnvloeden zonder de hele dag vetrijk eten te moeten eten. De beste bronnen voor deze gezonde vetten zijn:

  • check
    Vlees
  • check
    Kokos (fruit of boter)
  • check
    Roomboter
  • check
    Pure chocolade
  • check
    Vis
  • check
    Schaaldieren
  • check
    Kaas
  • check
    Room
  • check
    Noten
  • check
    Avocado
  • check
    Olijven
  • check
    Olijfolie

Waarschuwing: het eten van transvetten en veel meervoudig onverzadigde vetten is niet goed voor je testosteronspiegel. Transvetten zitten vooral in bewerkte troep die uit fabrieken komt. Meervoudig onverzadigde vetten zitten voornamelijk in plantaardige vetten zoals zonnebloemolie, margarine en halvarine.

Koolhydraten

Super low carb eten wordt misschien aangeraden om af te vallen maar ideaal voor je seksdrive is het niet. Het blijkt namelijk dat mensen die extreem weinig koolhydraten eten tot wel 36% minder testosteron kunnen hebben.

Ook hier hoef je niet in door te slaan door voortaan alleen maar gezonde koolhydraten te eten. Hoeveel je precies nodig hebt verschilt van onderzoek tot onderzoek maar een goede 30 tot 40% is zeker aan te raden.

Dit is vaak meer dan genoeg en voorkomt dat jij after-dinner dips krijgt door veel te veel koolhydraten.

Het belangrijkste bij koolhydraten, net als bij vetten, is dat je ze uit gezonde bronnen wint. 

Technisch gezien kun je Snickers en chips eten om je koolhydraten binnen te krijgen. Helaas is dit verre van gezond.

Deze producten zitten vol toegevoegd suiker en bevatten vrijwel geen vezel. Twee dingen die je rap dik en ongelukkig zullen maken.

De gezondste koolhydraatbronnen zijn:

  • check
    Groenten
  • check
    Fruit
  • check
    Bonen
  • check
    Noten
  • check
    Zaden

Het eten van rijst en aardappelen is ook mogelijk maar in dit geval wil je het wel combineren met veel groenten. Zo neutraliseer je de 'ongezonde' bloedsuikerstijgingen van rijst en aardappelen.


#4 Eet genoeg

Niet alleen is het belangrijk om de juiste vetten en koolhydraten te eten. Ook is het erg belangrijk om überhaupt genoeg te eten.

Wanneer je niet bewust met voeding bezig met en een druk leven hebt, kan een maaltijdje hier of daar er bij inschieten.

Hierdoor eet je veel te weinig op een dag.

Misschien ideaal om niet dik te worden maar zeker niet ideaal voor je testosteronspiegel.

Als er weinig energie aanwezig is om je vitale organen en spieren aan te sturen, dan zal je lichaam het aanmaken van testosteron niet als prioriteit zien.

Het tussen iemand die voldoende eet en iemand die veel te weinig eet, kan 31% zijn in testosteron. Dat is echt belachelijk veel verschil.

Dat is namelijk wat uit een 7 jaar durend onderzoek is gebleken waarbij twee groepen werden vergelijken:

  • Groep 1: at dagelijks 1350–2415 kcal per dag (alleen maar gezonde producten zonder bewerkte troep)
  • Groep 2: at dagelijks 2145-3537 per dag (had het dieet van een gemiddelde persoon)

Ondanks dat de eerste groep veel gezonder at, was dat niet genoeg. Groep 2 had namelijk een hogere testosteronspiegel. Hoewel gezond eten zeker belangrijk is, is 'genoeg' eten nog veel belangrijker voor je testosteronspiegel.

Download een app als MyFitnesspal en houd dagelijks je caloriebehoefte bij. Vaak zul je merken dat je ontzettend veel of weinig eet als je er niet bewust mee bezig bent.

Wil je afvallen? Dan moet je ook minder eten. Maar dit zal minimale invloed hebben op je seksdrive. Zolang je niet minder dan 15% onder je caloriebehoefte gaat zitten, zal je seksdrive hetzelfde blijven. 15% minder eten is genoeg om af te vallen. Afvallen helpt overigens ook om je libido te verhogen. Daar lees je hier meer over.


#5 Controleer je medicatie

Steeds meer mensen slikken medicijnen in Nederland. Bijna één miljoen Nederlanders slikken antidepressiva. Laat staan alle andere middelen die je voorgeschreven kunt krijgen.

Het probleem van sommige middelen is dat ze invloed hebben op je seksdrive. Zo ook de antidepressiva die vele mensen slikken. Het is daarom goed om stil te staan bij de pillen die invloed kunnen hebben op je libido.

Medicatie waarvan bekend is dat het problemen kan veroorzaken is:

  • Corticosteroïden
  • Opiaten (pijnstillers als morfine, fentanyl en oxycodon)
  • Diabetes medicatie (vooral sulfonylureumderivaat zoals gliclazide)
  • Bloeddruk medicatie (vooral spironolacton)
  • Maagzuurremmers (vooral cimetidine)
  • Anti-haaruitval middelen (finasteride en dutasteride)
  • Statines (simvastatine etc) en andere middelen die de synthese van cholesterol onderdrukken
  • Middelen tegen schimmels zoals ketoconazol
  • Verschillende SSRI's (antidepressiva) veroorzaken seksuele stoornissen en lage seksdrive

Zoals je ziet is het een flinke lijst. De middelen in aangrijpen op je 'brein' veroorzaken vaak de grootste problemen (antidepressiva, antipsychotica etc).

Met geen enkel middel moet je zomaar stoppen. Overleg altijd eerst met je arts of apotheker wat de eventuele alternatieven zijn. Wellicht zijn die er. Wellicht zijn die er niet. Maar zomaar stoppen is zeker geen goed plan. Je slikt immers de pillen om een reden.


#6 Afwisseling

Hoe gezond je ook eet en medicijnvrij door het leven gaat:

Je zal geen seksdrive hebben als je elke keer hetzelfde doet in slaapkamer.

Waarom denk je dat veel koppels een seksloze relatie hebben?

Niet omdat ze niet gek op elkaar zijn. Niet omdat ze niet van elkaar houden. Maar puur omdat je na een tijdje gewend raakt aan elkaar en de spanning verdwijnt. De liefde is niet verdwenen maar de seksdrive is wel weg.

Je moet daardoor extra je beste doen om je brein en lichaam te stimuleren. Dat doe je door nieuwe en spannende dingen uit te proberen met je partner. Hierdoor stijgt je seksdrive.

  • Doet je dame een schoolmeisjes uniform aan? Dan gaat je brein denken dat je seks gaat hebben met een nieuwe vrouw
  • Bind je haar vast aan het bed? Dan voel jij ineens de testosteron door je lichaam gieren
  • Doen jullie het stiekem in het openbaar? Dan zal de spanning ervoor zorgen dat je ineens veel meer zin hebt in seks

Elke dag hetzelfde eten is saai. Elke dag hetzelfde doen op je werk is saai. Wij mensen hebben afwisseling nodig. Vooral wat betreft ons seksleven.

Er zijn verschillende manieren om dit te doen:

  • Veranderen van locatie
  • Veranderen van standjes
  • Rollenspel doen
  • Speeltjes gebruiken
  • Dirty talk gebruiken

Door te experimenteren zul je erachter komen wat het beste voor jou werkt. Voor meer tips kun je hier kijken.


#7 Draai cortisol de nek om

Eén van de beste manieren om een verminderde seksdrive te verhelpen, is door te kijken naar de hoeveelheid stress in je leven.

Cortisol is één van de hormonen die testosteron sterk beïnvloed. Des te meer cortisol in je lichaam, des te minder testosteron je zal hebben. Dit zal je seksdrive geen goed doen.

Niet alle stress is slecht. Sporten wordt door je lichaam ook gezien als een vorm van stress. Maar dit is van korte duur.

Hetzelfde als in een hete sauna zitten.

De hitte wordt als gevaar gezien maar zodra je uit de sauna komt, wordt je sterker en gezonder.

Ongezonde stress is stress wat niet intensief is maar lang duurt. Denk hierbij aan deze stressvolle zaken:

  • Relatieproblemen
  • Gezeik op je werk
  • Familieproblemen
  • In de knoop zitten met jezelf
  • Wat anderen van je vinden
  • Geldproblemen

Zolang jij de bron van de stress niet aanpakt, zal je seksdrive laag blijven. Sporten kan kort je cortisolspiegel verlagen maar zodra je weer aan 'het probleem' gaat denken is de stress volop aanwezig in je leven. Los dus het probleem op om je seksdrive te redden.

Het Meesterminnaar Principe

Je weet nu wat de 7 snelle oplossingen zijn om je seksdrive deze week nog te verhogen. Maar wist je dat je geen ontzettend hoge seksdrive nodig hebt om een vrouw verslaafd aan je te maken in bed? Je kunt haar zelfs verslaafd aan je maken zonder ooit je slurf in haar te steken.

Dit leg ik allemaal uit in mijn Meesterminnaar Principe. Wil je weten hoe het werkt?

Laat me het dan privé en discreet met je delen.

Klik op de afbeelding hieronder, vul je e-mailadres in en dan stuur ik het direct gratis & privé naar je inbox.

Luuk Zwart
 

Luuk Zwart is een Nederlandse sekscoach. Hij helpt mannen en vrouwen om beter in bed te worden en een spannender seksleven te krijgen.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Send this to a friend